Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over het bestelproces van onze boeken? Neem een kijkje bij onderstaande veelgestelde vragen of jouw vraag ertussen staat! Als je het antwoord op jouw vraag niet kunt vinden, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Bestellen
Om een boek aan de winkelwagen toe te voegen, ga je naar de pagina van het boek dat je wilt toevoegen. Hier kom je bijvoorbeeld door naar de pagina met het complete overzicht te gaan. Vervolgens kies je de uitgave waarin je het boek wilt ontvangen: paperback, gebonden, e-book of luisterboek. Ten slotte klik je op de knop met ‘In winkelwagen’. Het boek is nu toegevoegd aan je winkelwagen en staat klaar om besteld te worden!
Bestellingen van boven de €20,- worden binnen Nederland gratis verzonden. Voor het verzenden van bestellingen onder de €20,- betaal je €2,99 verzendkosten.
Jazeker! Nadat je een (e-book of) boek aan je winkelmandje hebt toegevoegd, kun je verder winkelen en zo alle boeken in één keer bestellen.
Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Ja, dat kan! Je kunt een e-book of boek bij ons alvast vooruitbestellen. Het boek valt dan rond de verschijningsdatum bij jou op de mat of je ontvangt je e-book in je mailbox. Op onze website staat per boek de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is onder voorbehoud!
Als je alle boeken hebt toegevoegd die je wilt bestellen, ga je naar het winkelwagentje. Hiervoor klik je op de knop van de winkelwagen rechtsboven in het scherm. Hier zie je een overzicht van de boeken en de totaalprijs. Via ‘Verder bestellen’ kun je je gegevens invullen en akkoord gaan met onze algemene voorwaarden. Vervolgens klik je op ‘Naar betalen’ en word je naar de beveiligde betaalomgeving geleid, waar je de betaalmethode kunt selecteren en rond je via deze methode de bestelling af. Zie meer over de betaling van je bestelling bij ‘Betalen’.
Na afronding van je bestelling krijg je van ons nog een bevestiging van je bestelling per mail en komen de boeken zo snel mogelijk jouw kant op!
Wij sturen je een bevestiging van je bestelling per mail. Controleer of de bevestiging niet per ongeluk in je spamfolder, de ongewenste mail, terecht is gekomen.
Mocht de bevestiging daar ook niet tussen zitten, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per mail: boekenwebshop@debezigebij.nl
Betalen
- Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in een vertrouwde en veilige digitale betaalomgeving, door middel van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. - Via creditcard (Visa, MasterCard)
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. - Via Transfer (SEPA)
De afkorting ‘SEPA’ staat voor ‘Single Euro Payments Area’. Door SEPA kan iedereen binnen Europa snel en gemakkelijk betalen. Alle betalingen binnen de Eurozone worden gezien als ‘interne betalingen’. Binnen Europa wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen binnenlandse en Europese transacties. - Via Bancontact
Bancontact is de bekendste online betaalmethode in België. De betaling wordt afgerond in de eigen internetbankieromgeving. Deze manier van online betalen komt overeen met het Nederlandse iDEAL.
De online betaling verloopt via de beveiligde omgeving van onze payment-provider Buckaroo.
De orderbevestiging die je na het plaatsen van je bestelling ontvangt, is tevens je factuur. Deze ontvang je per e-mail op het e-mailadres dat je tijdens het afronden van de bestelling hebt ingevoerd.
Ja, dat kan. Als je een kopiefactuur wilt ontvangen, dan kun je deze opvragen bij onze klantenservice met een vermelding van je ordernummer. De klantenservice is te bereiken op telefoonnummer 085-0293189 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur).
Bezorging
Voor de meeste boeken uit ons assortiment geldt: maandag t/m vrijdag vóór 20.00 besteld, morgen in huis! Bestel je een boek op zaterdag of zondag, dan heb je deze op dinsdag in huis. Als je een nog niet verschenen boek hebt gereserveerd, dan ontvang je deze rond de verschijningsdatum. E-books en luisterboeken worden direct naar je mailbox gestuurd.
Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. Veel boeken kunnen door de brievenbus en de bezorging is van dinsdag t/m zaterdag. Je ontvangt een verzendbevestiging van je bestelling per e-mail.
Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvang je een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code waarmee je de aflevering van je pakket kunt volgen. De bezorging van pakketten is van maandag t/m zaterdag. Ben je op het moment van bezorgen niet thuis? Dan laat de postbode een briefje achter in de brievenbus. Het pakketje wordt dan bij de buren geleverd of er volgt een nieuwe afleverpoging op de eerstvolgende bezorgdag.
Ja, helaas komt vertraging soms voor. De bezorging door PostNL duurt dan enkele dagen, in plaats van 24 uur. Heb je je bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per e-mail: boekenwebshop@debezigebij.nl. Houd het ordernummer van je bestelling bij de hand als je hen belt of vermeld deze in je e-mail. Zo kunnen we je zo snel mogelijk van dienst zijn!
Nee, helaas is het nog niet mogelijk om te bezorgen op adressen buiten Nederland. Wel kun je vanuit België e-books bestellen; deze ontvang je namelijk in je mailbox!
Garantie & Retour
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.
Neem contact op met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per e-mail:boekenwebshop@debezigebij.nl. Zij zullen direct met een gepaste oplossing komen! Houd hiervoor je ordernummer bij de hand, of vermeld deze in je e-mail. Zo kunnen we je zo snel mogelijk verder helpen!
Vul het retourformulier in en stuur het artikel retour naar:
WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
De verzendkosten hiervan worden vergoed!
Je kunt een artikel dat je bij ons gekocht hebt, na ontvangst, binnen 30 dagen retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening, behalve als het een verkeerd artikel betreft. Bekijk de actuele PostNL-tarieven. Je stuurt het artikel inclusief de pakbon via PostNL retour. Dit kan gemakkelijk bij een PostNL-punt bij jou in de buurt! Vul ook zo snel mogelijk het retourformulier in.
We verplichten je niet om het met een Track&Trace-code naar ons op te sturen, maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk je verzending traceren als er iets misgaat. Kies je hiervoor, bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track&Trace!
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn, wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening. Het bestelbedrag staat uiterlijk binnen 14 dagen weer op je rekening.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Uitgeverij Cargo, en daarmee WPG Uitgevers, niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte geretourneerde artikelen.
Stuur je artikel(en) retour naar:
WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
We sturen je een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
Zo snel mogelijk! Uiterlijk binnen 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen, staat het bedrag teruggestort op je rekening. De terugbetaling vindt echter pas plaats wanneer wij het artikel retour hebben ontvangen.
Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of het zonder retourformulier terugstuurt, dan ben je nog steeds verplicht voor het product te betalen. Let er dus op dat je de artikelen binnen 30 dagen retourneert!
Algemene voorwaarden & Klachten
Vervelend om te horen dat het product of onze dienstverlening niet naar wens was!
Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 085-0293189 of per e-mail: boekenwebshop@debezigebij.nl. Onze medewerkers helpen je dan graag verder en zullen binnen 7 dagen reageren.
Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan Cargo.
Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Uitgeverij Cargo
Wibautstraat 133
1097 DN Amsterdam
Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 14 dagen inhoudelijk op je vraag of klacht.
Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Uitgeverij Cargo maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, bekijk hier de algemene leveringsvoorwaarden van WPG.
Uitgeverij Cargo maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, op de website van WPG vind je informatie over de verwerking van je persoonsgegevens in het privacystatement. Informatie over het beleid ten aanzien van cookies vind je in het cookiestatement.
Phishing
Phishing is een vorm van internetfraude. Het bestaat o.a. uit e-mails en sms’jes met daarin links naar een valse website. Deze website lijkt meestal als twee druppels water op de echte website. Hier word je vervolgens gevraagd om je gegevens achter te laten, zoals je gebruikersnaam, wachtwoord en creditcard-gegevens. Op deze manier proberen cybercriminelen jouw informatie te achterhalen om daar vervolgens misbruik van te maken.
Oplichters kunnen je benaderen uit naam van Uitgeverij Cargo. Iedereen kan namelijk de naam van een winkel of bank gebruiken als afzender. Controleer daarom altijd het mailadres van de afzender. Je doet dit door op de naam van de afzender te klikken. Oplichters gebruiken vaak een onduidelijk en lang mailadres. Onze klantenservice maakt gebruik van het e-mailadres boekenwebshop@debezigebij.nl.
• Klik niet op links of bijlagen in de mail of sms;
• Beantwoord de mail of sms niet;
• Verwijder de valse e-mail of sms.
Twijfel je of een mail van ons komt? Volg bovenstaande aanwijzingen en doe niets met de mail maar neem contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur, per e-mail via boekenwebshop@debezigebij.nl of telefonisch op 085-0293189.
E-books & Luisterboeken
Voor meer informatie over e-books en luisterboeken verwijzen we je graag naar onze pagina veelgestelde vragen digitaal lezen.
Klantenservice
Mocht je vraag niet tussen bovenstaande FAQ’s staan, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Uitgeverij Cargo. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur, telefonisch of per e-mail.
T: 085-0293189
E: boekenwebshop@debezigebij.nl
Nieuwsbrief
Meld je aan voor een van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, nieuwe titels, aanbiedingen en prijsvragen.
Dank voor je inschrijving!
Het enige dat je nog hoeft te doen is je eventuele inschrijving bevestigen door in je mail op de bevestigingslink te klikken.